MOJEPNEU firemní identita

Firemní identita není jen logo. Potvrzuje to i případ firemní identity v MOJEPNEU. Velká zavedená síť pneuservisů se nedávno přebrandovala a firma si nechala k této příležitosti zpracovat nové logo. I při kusu dobře odvedené práce na logu jsem to neměl snadné, když jsem přebral tento projekt. Abych byl schopen vytvářet atraktivní reklamní podklady, které se drží jednotného firemního stylu, jsou kreativní, nápadité a neokoukané, k tomu jsem potřeboval něco více, než samotné logo.

Bylo třeba stanovit jak daný font nastylovat ve výstupech, a toho se držet na všech reklamních podkladech. Z výsledku jsem byl sám mile překvapen.

Barvičky byly více méně díky logu jasné. Stačilo tedy zanést jejich výčet do manuálu a vybrat vhodné odstíny Pantone a RAL.

O dost zajímavější bylo vymyslet, jak oživit danou firemní identitu, kterou nelze moc zalamovat z důvodu již natištěných bannerů a cedulí. Chtěl jsem, aby byl koncept kreativní, neokoukaný a zároveň velmi variabilní a jednotný. Na pneumatikách není moc zajímavých detailů a s fotkami je to bohužel bída. Co tedy s tím? Jak toho docílit? Odpověď je vektory! A maskotem, který se stane hlavním vizuálním prvkem firmy.

Vektory nabízí velkou variabilitu. Je to sice časově náročné na tvorbu a stojí to nějaké peníze, každopádně dá se takto nakreslit téměř cokoliv a vždycky to bude zapadat do nastavené firemní identity. Bude to kreativní a neokoukané. A omezení z nedostatku podkladů výrobců, či vlastních zdrojů pro reklamu, je rázem pryč.

Webové stránky jdou také ruku v ruce s firemní identitou. A i zde se objevuje maskot. Tomu dáváme formu rádce. Za pomocí komiksové bubliny můžeme do reklamního materiálu vždy zakomponovat méně formální informace, které se neztratí ve změti ostatních textů.

Veškerá grafika je velmi variabilní i při zpracovávání tiskových a online bannerových výstupů.

Vozový park firmy má velký rozptyl, přinejmenším co se značky a modelů týče. Vždy je alespoň zachována bíla barva karoserie, což je základ úspěchu. Vsadil jsem na jednoduchý návrh, který je vhodný na malou i velkou dodávku, ať už je to Mercedes, Citroën nebo Opel. V jednoduchosti je síla a nadčasovost.

Součástí firemní identity jsou taky merkantilní tiskoviny a další drobné reklamní materiály.

Diskuze